სასწავლო წელი - 2021-2022
კათედრა - ესთეტიური აღზრდა
საგანი - სახვითი ხელოვნება
კლასი - VI
|
თვე |
თემა |
საკითხი/ საკითხები ქვეცნება/ქვეცნებები |
კომპლექსური დავალება |
|
სექტემბერი ოქტომბერი ნოემბერი დეკემბერი იანვარი თებერვალი მარტი აპრილი მაისი ივნისი |
თემა: შთაბეჭდილებები და
ემოციები ქვეთემა : ჩემი ემოციები |
ფერი: ცივი,
თბილი, კონტრასტული, მონათესავე,
ნახევარტონები. პრინციპები:კომპოზიციური განაწილების
საფუძველი; ტექნიკა: ფერწერა(მონასმი); დარგი: ფერწერა |
|
|
თემა: ხელოვნება ჩემს გარშემო ქვეთემა: არქიტექტურული შედევრები |
ფორმა: გეომეტრიული და ბუნებაში არსებული; ფაქტურა; თანაფარდობა, სიმეტრია და ასიმეტრია; ტექნიკა: კონსტრუირება; დარგები:
არქიტექტურა; |
,,მწვანე“ შენობის მაკეტის შექმნა“ იხილეთ დანართი – 1 |
|
|
თემა: მე შემოქმედი ქვეთემა:საჩუქრები/ორნამენტი ჩვეულებრივი და არაჩვეულებრივი
ნივთები |
ფორმა: გეომეტრიული და ბუნებაში არსებული; პრინციპი:კ ომპოზიციური განაწილების საფუძველი, რიტმი, ელემენტთა
განმეორადობა; სახვითი ხელოვნების ტექნიკა: ძერწვა, კოლაჟი; გრაფიკა აპლიკაცია სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები : დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნება; ქანდაკება |
|
|
|
თემა: ხელოვნების
ისტორიკოსები ქვეთემები: მე ხელოვნების მკვლევარი |
ქვეცნებები/საკითხები: ხაზი:სხვადასხვა ტიპი; ფერი: კონტრასტული; პრინციპი:კომპოზიციის განაწილების პრინციპი,თანაფარდობა,ძირითადის
გამოყოფა; ტექნიკა:კომპიუტერულ ტექნოლოგია; დარგი: გრაფიკა ( ბეჭვდითი); |
ბუკლეტის შექმნა კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებით იხილეთ დანართი – 2 |
|
|
|
პედაგოგი : ი.ტორჩინავა
დანართი –1
|
თემა: ხელოვნება ჩემს გარშემო ქვეთემა: არქიტექტურული შედევრები საათების სავარაუდო რაოდენობა : 6 კლასი: VI |
||||||||||||||||||
|
მაკროცნება/
მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი: |
||||||||||||||||||
|
კომპლექსური
დავალებები (დასახელება) |
სამიზნე
ცნებები და ქვეცნებები |
საკითხი |
საკვანძო შეკითხვები |
|||||||||||||||
|
1)
,,მწვანე“ შენობის მაკეტის შექმნა. |
1. სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები)
და ხერხები (პრინციპები) 2. სახვითი ხელოვნების ტექნიკა 3. სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები ფორმა: გეომეტრიული
და ბუნებაში არსებული; ფაქტურა; სახვითი ხელოვნების ხერხები
(პრინციპები):თანაფარდობა, სიმეტრია და ასიმეტრია; ტექნიკა:
კონსტრუირება;
დარგები: არქიტექტურა; |
·
,,მწვანე
“ შენობის მახასიათებლები მაკეტში. |
·
როგორ შევქმნა ,,მწვანე“ შენობის
მაკეტი და როგორ გამოვიყენო მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები, ხერხები, მასალა და ტექნიკა ჩანაფიქრის შესაბამისად? |
|||||||||||||||
|
გრძელვადიანი მიზანი სამიზნე
ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები |
ქვეცნებები:
ფორმა: გეომეტრიული
და ბუნებაში არსებული; ფაქტურა; სახვითი ხელოვნების ხერხები
(პრინციპები): თანაფარდობა, სიმეტრია და ასიმეტრია; ტექნიკა:
კონსტრუირება; დარგები: არქიტექტურა; |
საკვანძო
შეკითხვა / შეკითხვები · როგორ შევქმნა ,,მწვანე“ შენობის მაკეტი და როგორ
გამოვიყენო მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები, ხერხები,
მასალა და ტექნიკა ჩანაფიქრის შესაბამისად? |
შუალედური სასწავლო მიზანი კომპლექსური
დავალების პირობა |
|||||||||||||||
|
1. სახვითი ხელოვნების
მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები) (შედეგები: ს.გ.დაწყ.(II).1,4,5) ·
ხელოვნების
ნიმუშები სხვადასხვა მიზეზით იქმნება; ·
ხელოვნების
ნიმუშის შესაქმნელად ადამიანი იყენებს ხელოვნების ენას, ანუ სახვითი ხელოვნების ელემენტებს
და პრინციპებს; · სახვითი ხელოვნების ენას ვიყენებთ
არა მხოლოდ ნამუშევრის შექმნისას, არამედ ხელოვნების ნიმუშებზე შთაბეჭდილებების
იდეების, აზრის გამოთქმისას. 2.
სახვითი ხელოვნების ტექნიკა
(შედეგები: ს.გ.დაწყ.(II).2,4) ·
ხელოვანი
მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ირჩევს მხატვრული ჩანაფიქრის მიხედვით. 3.
სახვითი ხელოვნების დარგები
და ჟანრები (შედეგები: ს.გ.დაწყ.(II).1,2,3,4,5,6) ·
ხელოვნების სხვადასხვა დარგებად დაყოფას განაპირობებს გამოყენებული მასალა,
ტექნიკა, დანიშნულება: · სახვითი ხელოვნების დარგების ნამუშევრები
იქმნება სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენებით, თუმცა
თითოეული დარგისთვის რომელიმე ელემენტია მეტად დამახასიათებელი. ·
ხელოვნების
ჟანრებად დაყოფას განაპირობებს ნამუშევრის შინაარსი. |
კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები): I ეტაპი: კომპლექსური
დავალების ფორმა როგორ
შევქმნა ,,მწვანე“ შენობის მაკეტი? რესურსი/აქტიბობა: მაკეტის
ნიმუშების დასათვალიერებლად იხ. მოცემული ლინკი: https://www.pinterest.com/pin/7036943156764800/ მაკეტში
მრავალფეროვანი მასალის გამოყენებასთან დაკავშირებით იხ.მოცემული ლინკები: https://www.pinterest.com/pin/914862415694217/ https://www.pinterest.com/pin/68725092817/ https://www.pinterest.com/pin/70437483426970/ https://www.pinterest.com/pin/2603712272951748/ მოსწავლე ეცნობა მაკეტის არსს, შექმნის გზებს და მსჯელობს იმ მასალასა და ტექნიკაზე რომელიც
უფრო ეფექტურს გახდის მაკეტს.
II
ეტაპი:
კომპლექსური დავალების შინაარსი ნაბიჯი
1. როგორ განსაზღვრავს მასალა და ტექნიკა არქიტექტურის იერსახეს? რესურსი/აქტიბობა: მოსწ.წგ. გვ 38 39 გამომც.მერიდიანი არქიტექტურული მრავალსახეობა
მასწ.წგ.გვ.56-57გამომც.მერიდიანი,
არქიტექტურული მრავალსახეობები. მოსწ.წგ.გვ 98-99 გამომც.კლიო ცათამბჯენების
ქალაქი მასწ.წგ.გვ. 125-128 გამომც.კლიო ცათამბჯენების
ქალაქი მოსწ.წგ.გვ.102-103 გამომც. პალიტრა L გამოქვაბულიდან ცათამბჯენამდე მასწ.წგ.გვ.96-97 გამომც. პალიტრა L გამოქვაბულიდან ცათამბჯენამდე მოსწავლეთა მსჯელობა არქიტექტურულ მრავალსახეობების შესახებ
და იმ მიზეზებზე რამაც განაპირობა არქიტექტურულ ნაგებობებს შორის სხვაობა,კოგნიტურ
სქემებზე მუშაობა და მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია.
ნაბიჯი
2. ·
როგორი მხატვრული მახასიათებლებით გამოირჩევა
,,მწვანე“ არქიტექტურის ნიმუში? ·
როგორ განსაზღვრავს მასალა (ბუნებრივი/მეორადი/არატრადიციული)და ტექნიკა არქიტექტურის იერსახეს? რესურსი/აქტიბობა: მოსწ.წგ. გვ 40-41 ,,მწვანე” არქიტექტურა მასწ.წგ.გვ.59-62
გამომც.მერიდიანი ,,მწვანე“არქიტექტურა *სახვითი ხელოვნება, IX კლასი - ,,მწვანე” არქიტექტურა #ტელესკოლა -
https://www.youtube.com/watch?v=8N3c8gaT13g
*მწვანე არქიტექტურის ნიმუშების
დასათვალიერებლად იხ. ბმულები https://bit.ly/3cEhkb0 https://www.youtube.com/watch?v=kOx6s0d-gy8&ab_channel=Homedit https://www.pinterest.com/pin/33706697199309708/ წარმოდგენილი ნიმუშების მიხედვით მოსწავლეთა მსჯელობა - ,,მწვანე“ არქიტექტურასა და მის როლზე თანამედროვეობაში, გამოყენებულ მასალასა და ტექნიკაზე .
ნაბიჯი
3. ·
როგორი მხატვრული
მახასიათებლებით გამოირჩევა შენს მიერ შერჩეული ,,მწვანე“ არქიტექტურის ნიმუში? ·
რომელი მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხებით (მაგ.ფორმა,სიმეტრია
და ასიმეტრია)იქმნება ,,მწვანე“ არქიტექტურის ნიმუშები? რესურსი/აქტივობა: მოსწ.წგ. გვ. 48 ჩვენი სახელოსნო- ,,მწვანე” არქიტექტურა მასწ.წგ.გვ.59-62
გამომც.მერიდიანი ,,მწვანე“არქიტექტურა https://www.pinterest.com/pin/200621358387695992/ ,,მწვანე“
არქიტექტურის ნიმუშების მხატვრული ანალიზი. მოსწავლის ჩანახატი/ესკიზი ,,მწვანე“ არქიტექტურულ ნაგებობაზე. მოსწავლეთა ნამუშევრების
პრეზენტაცია.
ნაბიჯი
4. ·
როგორ გამოიყენე კონსტრუირების ტექნიკა მაკეტის შესაქმნელად? ·
როგორ გამოიყენე მეორადი/არატრადიციული
მასალა ,,მწვანე“ ნაგებობის შესაქმნელად? ·
შენობის ფუნქციის
მიხედვით როგორ განსაზღვრე ნაგებობის იერსახე: ფორმა, ფაქტურა, არქიტექტურული ნაწილების თანაფარდობა,
სიმეტრია/ასიმეტრია რესურსი/აქტივობა: მოსწ.წგ. გვ. 48 ჩვენი სახელოსნო- არქიტექტურული მრავალსახეობა მასწ.წგ.გვ.56-57გამომც.მერიდიანი,
არქიტექტურული მრავალსახეობები. მოსწავლე ეცნობა კონსტრუირების ტექნიკას და ქმნის მცირე ზომის სახლის მაკეტს. მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია.
მოსწავლეების
მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროეცესშიმასწავლებლის მიერ დასმული
შეკითხვები: ·
აღწერე,
როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი; ·
აღწერე
რა პროდუქტი შექმენი; ·
ახსენი რატომ არის შენი პროდუქტი ,,მწვანე“
არქიტექტურის ნიმუში? ·
დაგეხმარათ თუ არა კონსტრუირების
ტექნიკა და მეორადი მასალა (ბუნებრივი/მეორადი/არატრადიციული) ჩანაფიქრის გადმოცემად? ·
შენ რომ არქიტექტორი იყო, როგორ მოაგვარებდა
თქვენი ,,მწვანე“ ნაგებობა ეკოლოგიურ
პრობლემას? ·
რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე მუშაობის
პროცესში? ·
რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ იწყებდე
დავალებაზე მუშაობას? ·
მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს
თუ შეგისრულებია? ·
შენი აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება შენი
დავალება შენი თანაკლასელების ნაშრომებისგან? |
|
||||||||||||||||
დანართი
–2
|
თემა:
ხელოვნების ისტორიკოსები ქვეთემები: მე ხელოვნების მკვლევარი საათების
სავარაუდო რაოდენობა: 5+2 კლასი: VI |
||||||||||||||
|
მაკროცნება/
მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი: |
||||||||||||||
|
კომპლექსური
დავალებები (დასახელება) |
სამიზნე
ცნებები და ქვეცნებები |
საკითხები |
საკვანძო შეკითხვები |
|||||||||||
|
2)
ბუკლეტის შექმნა კომპიუტერული ტექნოლოგიების
გამოყენებით. |
2. სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები)
და ხერხები (პრინციპები) 2. სახვითი ხელოვნების ტექნიკა 3. სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები ქვეცნებები/საკითხები: ხაზი:სხვადასხვა ტიპი; ფერი: კონტრასტული; პრინციპი:კომპოზიციის განაწილების პრინციპი,თანაფარდობა,ძირითადის გამოყოფა; ტექნიკა:კომპიუტერულ ტექნოლოგია; დარგი: გრაფიკა ( ბეჭვდითი); |
ბუკლეტით ინფორმაციის წარმოჩენა |
·
როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული
ტექნოლოგიების შესაძლებლობები ბუკლეტის
შესამქნელად? |
|||||||||||
|
გრძელვადიანი მიზანი სამიზნე
ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები |
საკითხი/ქვეცნებები:
ხაზი:სხვადასხვა ტიპი; ფერი: კონტრასტული; პრინციპი:კომპოზიციის განაწილების პრინციპი,თანაფარდობა,ძირითადის გამოყოფა; ტექნიკა:კომპიუტერულ ტექნოლოგია; დარგი: გრაფიკა ( ბეჭვდითი); |
საკვანძო
შეკითხვა / შეკითხვები · როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული ტექნოლოგიების შესაძლებლობები
ბუკლეტის შესამქნელად? |
შუალედური სასწავლო მიზანი კომპლექსური
დავალების პირობა |
|||||||||||
|
1სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი
საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები) (შედეგები:ს.გ.დაწყ.(I).1,4,5) ·
სათქმელის (ამბის, გრძნობის, აზრის,
შთაბეჭდილების, განწყობილების, ემოციების, დამოკიდებულებების, დაკვირვების
შედეგების), მხატვრული ჩანაფიქრის გადმოსაცემად ადამიანი იყენებს ხელოვნების
ენას,
ანუ სახვითი ხელოვნების ელემენტებს (ფერი, ხაზი, ფორმა) და
პრინციპებს (მაგ., რიტმი, ძირითადის გამოყოფა, კონტრასტი და სხვ.) 2.
სახვითი ხელოვნების ტექნიკა (შედეგები:ს.გ.დაწყ.(I).2,4) ·
ადამიანი ხელოვნების ნიმუშის შესაქმნელად იყენებს სხვადასხვა მასალასა და ტექნიკას. 3.
სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები
(შედეგები: ს.გ.დაწყ.(I).1,2,3,4,5,6) ·
ხელოვნების სხვადასხვა დარგებად
დაყოფას განაპირობებს გამოყენებული მასალა, ტექნიკა, დანიშნულება; ·
სახვითი ხელოვნების დარგების
ნამუშევრები იქმნება სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების
გამოყენებით, თუმცა თითოეული დარგისთვის რომელიმე ელემენტია მეტად
დამახასიათებელი. ·
ხელოვნება ჟანრებად იყოფა ასახული შინაარსის მიხედვით. |
კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები): I
ეტაპი:
კომპლექსური დავალების ფორმა როგორ უნდა წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით? აქტივობა 1. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური
დავალების პირობის გაცნობა. ·
როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული
ტექნოლოგიების შესაძლებლობები ბუკლეტის
შესამქნელად? რესურსი/აქტიბობა: https://www.pinterest.com/pin/649222102514399743/ https://www.pinterest.com/pin/781304235342845419/ https://www.pinterest.com/pin/2744449763904377/ https://www.pinterest.com/pin/377176537539440706/ https://www.pinterest.com/pin/828592031419909261/ https://www.pinterest.com/casshern197/museum-brochures/ https://redframecreative.com/portfolio/print,all/art-museum-booklets/
II
ეტაპი:
კომპლექსური დავალების შინაარსი ნაბიჯი1. როგორ შეიძლება
მუზეუმში დაცული ექსპონატების გაცნობა ბუკლეტის საშუალებით? რესურსი/აქტიბობა: მოსწ.წგ.გვ.70-77 მუზეუმების ისტორიიდან-გამომცემლობა
„მერიდიანი“ https://artsandculture.google.com/partner https://www.pinterest.com/pin/36873290688783363/ მუზეუმების
და მასში დაცული ექსპონატების გაცნობა.მსჯელობა/ანალიზი ბუკლეტის მხატვრულ-გამომსახველობითი
საშუალებებსა და ხერხებზე.
ნაბიჯი 2. ·
როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული ტექნოლოგიების
შესაძლებლობები ბუკლეტის შესაქმნელად? ·
როგორ გამოვიყენო ბეჭვდითი გრაფიკის შესაძლებლობები ბუკლეტში? რესურსი/აქტიბობა: სხვადასხვა კომპიუტერული ტექნილოგიით ბუკლეტის შექმნის
ინსტრუქცია იხ.მოცემულ ვიდეოებში: https://www.youtube.com/watch?v=sKLUDHXmXII-
https://www.youtube.com/watch?v=JnoFg6z3E7U
https://www.youtube.com/watch?v=d-nxFHYsxN0
https://www.youtube.com/watch?v=d-nxFHYsxN0
ბუკლეტის
შესაქმნელად კომპიუტერული ტექნოლოგიების გაცნობა. მოსწავლეთა ნამუშევრები.
ნაბიჯი 3.
როგორ
გამოვიყენო ფერი და ხაზი ბუკლეტის გასაფორმებლად?. რა ხერხებით გამოვყო ძირითადი ბუკლეტში, როგორ გავანაწილო გამოსახულებები და დავიცვათანაფარდობა იდეის /ჩანაფიქრის
გადმოსაცემად? რესურსი/აქტიბობა: მოსწ.წგ.
გვ.78-79 შრიფტის დიზაინი-„გამომცემლობა
ბაკურ სულაკაური“
https://copicmarkertutorials.com/wp-content/uploads/2015/08/complimentary-color-wheel.jpg
https://www.pinterest.com/pin/36873290688499272/ https://www.pinterest.com/pin/36873290688783363/ მოსწავლეთა
ნამუშევრების პრეზენტაცია ( ბუკლეტის ესკიზი)
მოსწავლეების
მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროეცესშიმასწავლებლის მიერ დასმული
შეკითხვები: ·
აღწერე,
როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი; ·
აღწერე
რა პროდუქტი შექმენი; ·
როგორ ფიქრობ, შეძელი თუ არა ბუკლეტით მუზეუმის
პოპულარიზაცია? ·
ვისთვის იქნება საინტერესო და სასარგებლო შენს
მიერ შექმნილი ბუკლეტი? ·
ახსენი რატომ არის შენი ბუკლეტი ეფექტური? ·
რა
დაბრკოლებებს წააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში? ·
რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ იწყებდე
დავალებაზე მუშაობას? ·
მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს
თუ შეგისრულებია? ·
შენი აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება შენი
დავალება შენი თანაკლასელების ნაშრომებისგან? |
|
||||||||||||
No comments:
Post a Comment