Sunday, 11 September 2022

 

სასწავლო წელი -  2021-2022

კათედრა - ესთეტიური აღზრდა

საგანი - სახვითი ხელოვნება

კლასი -  VI

თვე

თემა

 

 

საკითხი/ საკითხები

ქვეცნება/ქვეცნებები

კომპლექსური დავალება

 

 

სექტემბერი

 

 

 

 

 

 

ოქტომბერი

 

ნოემბერი

 

დეკემბერი

 

 

 

 

იანვარი

 

 

 

თებერვალი

 

 

 

მარტი

 

 

 

 

 

აპრილი

 

 

მაისი

 

 

ივნისი

თემა:  შთაბეჭდილებები და ემოციები 

ქვეთემა : ჩემი ემოციები  

 

ფერი:  ცივი, თბილი, კონტრასტული, მონათესავე, ნახევარტონები. 

პრინციპები:კომპოზიციური განაწილების საფუძველი; 

ტექნიკა: ფერწერა(მონასმი); 

დარგი: ფერწერა

 

 

თემა: ხელოვნება ჩემს გარშემო

 

ქვეთემა: არქიტექტურული შედევრები

ფორმა: გეომეტრიული და ბუნებაში არსებული;  ფაქტურა;

თანაფარდობა, სიმეტრია  და ასიმეტრია;

ტექნიკა: კონსტრუირება; 

დარგები:  არქიტექტურა;

,,მწვანე“ შენობის  მაკეტის შექმნა“

 

ბმული

 

იხილეთ დანართი – 1

 

 

 

თემა: მე შემოქმედი

 

ქვეთემა:საჩუქრები/ორნამენტი

 

ჩვეულებრივი და არაჩვეულებრივი ნივთები

 

ფორმა: გეომეტრიული და ბუნებაში არსებული;

 

პრინციპი:კ ომპოზიციური განაწილების საფუძველი, რიტმი, ელემენტთა განმეორადობა;

 

სახვითი ხელოვნების ტექნიკა: ძერწვა,  კოლაჟი; გრაფიკა აპლიკაცია

 

სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები : დეკორატიულ-გამოყენებითი ხელოვნება;  ქანდაკება

 

 

თემა:  ხელოვნების ისტორიკოსები 

ქვეთემები: მე ხელოვნების მკვლევარი 

 

ქვეცნებები/საკითხები:

 

ხაზი:სხვადასხვა ტიპი;

 

ფერი: კონტრასტული;

 

პრინციპი:კომპოზიციის განაწილების პრინციპი,თანაფარდობა,ძირითადის გამოყოფა;

 

ტექნიკა:კომპიუტერულ ტექნოლოგია; 

 

დარგი: გრაფიკა ( ბეჭვდითი);

ბუკლეტის შექმნა კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებით

 

 

 

 

ბმული

 

იხილეთ დანართი – 2

 

 

                                                                                                                                                                                                პედაგოგი :  ი.ტორჩინავა

დანართი  –1

 

თემა: ხელოვნება ჩემს გარშემო

ქვეთემა: არქიტექტურული შედევრები

საათების სავარაუდო რაოდენობა : 6

კლასი: VI

მაკროცნება/ მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

კომპლექსური დავალებები

(დასახელება)

სამიზნე ცნებები და ქვეცნებები

საკითხი

საკვანძო შეკითხვები

1)      ,,მწვანე შენობის  მაკეტის შექმნა.

 

1. სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები)

2. სახვითი ხელოვნების ტექნიკა

3. სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები

 

ფორმა: გეომეტრიული და ბუნებაში არსებული;

ფაქტურა;

სახვითი ხელოვნების ხერხები (პრინციპები):თანაფარდობა, სიმეტრია  და ასიმეტრია;

ტექნიკა: კონსტრუირება;

დარგები:  არქიტექტურა;

 

 

·      ,,მწვანე “ შენობის მახასიათებლები მაკეტში.

 

·         როგორ შევქმნა ,,მწვანე“  შენობის  მაკეტი  და როგორ გამოვიყენო მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები, ხერხები, მასალა და ტექნიკა  ჩანაფიქრის შესაბამისად?

 

გრძელვადიანი მიზანი

 

სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები

ქვეცნებები:

ფორმა: გეომეტრიული და ბუნებაში არსებული; ფაქტურა;

სახვითი ხელოვნების ხერხები (პრინციპები): თანაფარდობა, სიმეტრია  და ასიმეტრია;

ტექნიკა: კონსტრუირება;

დარგები:  არქიტექტურა;

 

საკვანძო შეკითხვა / შეკითხვები

·  როგორ შევქმნა ,,მწვანე“ შენობის მაკეტი  და როგორ გამოვიყენო მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები, ხერხები, მასალა და ტექნიკა  ჩანაფიქრის შესაბამისად?

 

შუალედური სასწავლო მიზანი

 

 

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

1.   სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები) (შედეგები: ს.გ.დაწყ.(II).1,4,5)

·       ხელოვნების ნიმუშები სხვადასხვა მიზეზით იქმნება;

·       ხელოვნების ნიმუშის შესაქმნელად ადამიანი იყენებს ხელოვნების ენას, ანუ სახვითი ხელოვნების ელემენტებს და პრინციპებს;

·       სახვითი ხელოვნების ენას ვიყენებთ არა მხოლოდ ნამუშევრის შექმნისას, არამედ ხელოვნების ნიმუშებზე შთაბეჭდილებების იდეების, აზრის  გამოთქმისას.

 

2.  სახვითი ხელოვნების ტექნიკა (შედეგები: ს.გ.დაწყ.(II).2,4)

·      ხელოვანი მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ირჩევს მხატვრული ჩანაფიქრის მიხედვით.

 

3.  სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები (შედეგები: ს.გ.დაწყ.(II).1,2,3,4,5,6)

·      ხელოვნების სხვადასხვა დარგებად დაყოფას განაპირობებს გამოყენებული მასალა, ტექნიკა, დანიშნულება:

·      სახვითი ხელოვნების დარგების ნამუშევრები იქმნება სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენებით, თუმცა თითოეული დარგისთვის რომელიმე ელემენტია მეტად დამახასიათებელი.

·      ხელოვნების ჟანრებად დაყოფას განაპირობებს ნამუშევრის შინაარსი.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები):

 

I ეტაპი: კომპლექსური დავალების ფორმა

როგორ შევქმნა ,,მწვანე“ შენობის მაკეტი? 

 

რესურსი/აქტიბობა:

 

მაკეტის ნიმუშების დასათვალიერებლად იხ. მოცემული ლინკი:

 https://bit.ly/2MurUGJ

https://www.pinterest.com/pin/7036943156764800/

მაკეტში მრავალფეროვანი მასალის გამოყენებასთან დაკავშირებით იხ.მოცემული ლინკები:

https://www.pinterest.com/pin/914862415694217/  

https://www.pinterest.com/pin/68725092817/ 

https://www.pinterest.com/pin/70437483426970/

https://www.pinterest.com/pin/2603712272951748/

 

მოსწავლე ეცნობა მაკეტის არსს, შექმნის გზებს  და მსჯელობს იმ მასალასა და ტექნიკაზე რომელიც უფრო ეფექტურს გახდის მაკეტს.

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

·   როგორ ფიქრობ, რამდენად წარმოჩინდება მცირე მოდელებში არქიტექტურის  მახასიათებლები?

·   რა არის მაკეტი?

·   რომელი მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხებით და მასალითაა შესაძლებელი მცირე მოდელების შექმნა?

·   რა არის მეორადი/არატრადიციული  მასალა  და როგორ გამოვიყენო ის ,,მწვანე“ ნაგებობის მაკეტის შექმნისას?

·      რა ნაბიჯები უნდა გადავდგა   მაკეტის შესაქმნელად?(მაგ.მასალის მოძიება, ესკიზის შექმნა და სხვ)

·      როგორ შევქმნა მაკეტი?

·      როგორ გამოვიყენენო ბუნებრივი/ მეორადი/ტრადიციული/არატრადიციული მასალა მაკეტის შქმნისას?

·   როგორ გამოვკვეთო ,,მწვანე“ არქიტექტურის მახასიათებლები მაკეტში?

 

 

II ეტაპი: კომპლექსური დავალების შინაარსი

ნაბიჯი 1. 

როგორ განსაზღვრავს მასალა და ტექნიკა  არქიტექტურის იერსახეს?

 

რესურსი/აქტიბობა:

მოსწ.წგ. გვ 38 39 გამომც.მერიდიანი არქიტექტურული მრავალსახეობა

მასწ.წგ.გვ.56-57გამომც.მერიდიანი, არქიტექტურული მრავალსახეობები.

მოსწ.წგ.გვ 98-99 გამომც.კლიო ცათამბჯენების ქალაქი

მასწ.წგ.გვ. 125-128 გამომც.კლიო ცათამბჯენების ქალაქი

მოსწ.წგ.გვ.102-103 გამომც. პალიტრა L გამოქვაბულიდან  ცათამბჯენამდე

მასწ.წგ.გვ.96-97 გამომც. პალიტრა L გამოქვაბულიდან  ცათამბჯენამდე

 

მოსწავლეთა მსჯელობა არქიტექტურულ მრავალსახეობების შესახებ და იმ მიზეზებზე რამაც განაპირობა არქიტექტურულ ნაგებობებს შორის სხვაობა,კოგნიტურ სქემებზე მუშაობა და მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია.

 

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

ქვეცნება: არქიტექტურა, ფორმა,თანაფარდობა, სიმეტრია  და ასიმეტრია;

·         რომელი დარგის ნიმუშებია წარმოდგენილი?

·         რამ მასალას და ტექნიკას იყენებენ არქიტექტორები ჩანაფიქრის გადმოსაცემად?

·         რომელ  სახეობებად იყოფა არქიტექტურული ნაგებობები ფუნქციის მიხედვით?

·         რა  ფაქტორი განსაზღვრავს არქიტექტურის სახეობებად დაყოფას?

·         რა მსგავსება - განსხვავებაა  მოცემულ შენობებს შორის  და რა განაპირობებს მათ შორის  სხვაობას?

·         როგორ შეცვალა თანამედროვე ეპოქამ არქიტექტურული ფორმები?

·         როგორ გამოვიყენო მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხები,  მასალა და ტექნიკა ნაგებობის შესაქმნელად?

·          

 

 

 

 

ნაბიჯი 2. 

·         როგორი მხატვრული მახასიათებლებით გამოირჩევა ,,მწვანე“ არქიტექტურის  ნიმუში?

·         როგორ განსაზღვრავს მასალა (ბუნებრივი/მეორადი/არატრადიციული)და ტექნიკა  არქიტექტურის იერსახეს?

 

    რესურსი/აქტიბობა:

    მოსწ.წგ. გვ 40-41 ,,მწვანე” არქიტექტურა

     მასწ.წგ.გვ.59-62 გამომც.მერიდიანი ,,მწვანე“არქიტექტურა

 

     *სახვითი ხელოვნება, IX კლასი - ,,მწვანე” არქიტექტურა #ტელესკოლა -

      https://www.youtube.com/watch?v=8N3c8gaT13g

*მწვანე არქიტექტურის ნიმუშების დასათვალიერებლად იხ. ბმულები        https://bit.ly/3cEhkb0

https://www.youtube.com/watch?v=kOx6s0d-gy8&ab_channel=Homedit

https://www.pinterest.com/pin/33706697199309708/

 

   წარმოდგენილი ნიმუშების მიხედვით მოსწავლეთა მსჯელობა - ,,მწვანე“ არქიტექტურასა  და მის  როლზე თანამედროვეობაში,  გამოყენებულ მასალასა და ტექნიკაზე .

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

ქვეცნება: არქიტექტურა, ფორმა, თანაფარდობა, სიმეტრია  და ასიმეტრია;მასალა

·         გინახავთ თუ არ ,,მწვანე არქიტექტურის ნიმუში და რა შთაბეჭდილება დატოვა თქვენზე?

·         რით განსხვავდება მწვანე არქიტექტურა სხვა ნაგებობებისგან?

·         რა არის ,,მწვანე არქიტექტურა?

·         რა მასალას და ტექნიკას იყენებს ,,მწვანე“ არქიტექტურა?

·         როგორ ფიქრობთ, რა მნიშვნელობა აქვს მეორადი მასალების გამოყენებას არქიტქტურაში?

·         რა ფაქტორებმა შეუწყო ხელო ,,მწვანე“ არქიტექტურის განვითარებას?

·         თქვენი აზრით, რა არის თანამედროვე  ,,მწვანე“ არქიტექტურის აგების  და მისი მსოფლიოში ფართოდ გავრცელების მიზეზი?

·         როგორ გადაჭრა ეკოლოგიური პრობლემები ,,მწვანე არქიტექტურამ?

·         როგორ შეცვალა ,,მწვანე“ არქიტექტურამ ნაგებობის იერსახე?

·         თქვენ, როგორც არქიტექტორი, რომელ მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს  გამოიყენებდით ,,მწვანე“ არქიტექტურის შესაქმნელად?

·         როგორ იყენებენ ბუნებრივ/მეორად /არატრაადიციულ მასალას  ,,მწვანე“ არქიტექტურაში?

 

 

 

 

ნაბიჯი 3.

·         როგორი მხატვრული მახასიათებლებით გამოირჩევა შენს მიერ შერჩეული ,,მწვანე“ არქიტექტურის  ნიმუში?

·          რომელი მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხებით  (მაგ.ფორმა,სიმეტრია და ასიმეტრია)იქმნება ,,მწვანე“ არქიტექტურის ნიმუშები?

 

რესურსი/აქტივობა:

მოსწ.წგ. გვ. 48 ჩვენი სახელოსნო- ,,მწვანე არქიტექტურა

მასწ.წგ.გვ.59-62 გამომც.მერიდიანი ,,მწვანე“არქიტექტურა

https://www.pinterest.com/pin/200621358387695992/

https://bit.ly/37xMDR8

,,მწვანე“ არქიტექტურის ნიმუშების მხატვრული ანალიზი.

მოსწავლის ჩანახატი/ესკიზი ,,მწვანე“ არქიტექტურულ ნაგებობაზე. მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია.

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

ქვეცნება: არქიტექტურა, ფორმა, ფაქტურა;

თანაფარდობა, სიმეტრია  და ასიმეტრია;

 

·      როგორი ფორმები ახასიათებს აისახება    ,,მწვანე“ ნაგებობას?

·      რომელი პრობლემის მოგვარებას უწყობს ხელს ,,მწვანე“ არქიტექტურის ნაგებობა?

·      თქვენი აზრით, იყენებს თუ არა ,,მწვანე“ არქიტექტურა განსხვავებულ მხატვრულ ხერხებს და მრავალფეროვან მასალას იდეის/ჩანაფიქრის გადმოსაცემად?

 

 

 

·      როგორ გავაცოცხლო საკუთარი ფანტაზია ,,მწვანე“ არქიტექტურის  ჩანახატიში/ესკიზში?

·      რომელი მხატვრულ-გამომსახველობითი ხერხები(მაგ.ფორმა, სიმეტრია/ასიმეტრია და სხვ.) გამოვიყენეო ამისთვის?

 

 

ნაბიჯი 4.

·         როგორ გამოიყენე კონსტრუირების ტექნიკა მაკეტის შესაქმნელად?

·         როგორ გამოიყენე მეორადი/არატრადიციული მასალა  ,,მწვანე“ ნაგებობის შესაქმნელად?

·         შენობის ფუნქციის მიხედვით როგორ განსაზღვრე ნაგებობის იერსახე: ფორმა, ფაქტურა, არქიტექტურული ნაწილების თანაფარდობა, სიმეტრია/ასიმეტრია

 

რესურსი/აქტივობა:

მოსწ.წგ. გვ. 48 ჩვენი სახელოსნო- არქიტექტურული მრავალსახეობა

მასწ.წგ.გვ.56-57გამომც.მერიდიანი, არქიტექტურული მრავალსახეობები.

https://bit.ly/3cuFcO4

https://bit.ly/3jaaxH8

 

მოსწავლე ეცნობა კონსტრუირების ტექნიკას და ქმნის მცირე ზომის  სახლის მაკეტს.

მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია. 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

ქვეცნება: არქიტექტურა, კონსტრუირება, ფორმა,ფაქტურა,თანაფარდობა, სიმეტრია  და ასიმეტრია;

 

·   გინახავთ თუ არა ნაგებობის მაკეტი და მისთვის შექმნილი შესაბამისი გარემო?

·   თქვენი აზრით, რა სირთულეები შეიძლება შეგხვდეთ მაკეტის შექმნისას  კონსტრუირების ტექნიკა?

·   რომელი მასალა და ტექნიკის გამოყენება გახდის ნაგებობას უფრო ეფექტურს და რატომ ფიქრობ ასე?

·      როგორ შევძლო  მაკეტში ბუნებრივი/მეორადი/არატრადიციული /ტრადიციული მასალის გამოყენება?

·      როგორ გადმოვცე ფაქტურა  ნაგებობის მაკეტზე მუშაობისას?

·      როგორ დავიცვა საგანთა თანაფარდობა?

·      როგორი ფორმები გამოვიყენო ნაგებობის  შექმნისას?

·      როგორ დამეხმარება კონსტურირების ტექნიკა მაკეტის შექმნისას?

 

 

 

მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროეცესშიმასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები:

 

·         აღწერე, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი;

·         აღწერე რა პროდუქტი შექმენი;

·         ახსენი რატომ არის შენი პროდუქტი ,,მწვანე“ არქიტექტურის ნიმუში?

·         დაგეხმარათ თუ არა კონსტრუირების ტექნიკა და მეორადი მასალა (ბუნებრივი/მეორადი/არატრადიციული) ჩანაფიქრის გადმოცემად?

·         შენ რომ არქიტექტორი იყო, როგორ მოაგვარებდა თქვენი  ,,მწვანე“ ნაგებობა ეკოლოგიურ პრობლემას?

·         რა დაბრკოლებებს წაააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში?

·         რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?

·         მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებია?

·         შენი აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება შენი დავალება შენი თანაკლასელების ნაშრომებისგან?

 

შექმენი თანამედროვე ,,მწვანე“ შენობის   მაკეტი კონსტრუირების ტექნიკით

    მაკეტის შესაქმნელად  გამოიყენე  ნებისმიერი შენთვის სასურველი მასალა(ტრადიციული/არატრადიციული/მეორადი)

    შენობის ფუნქციის მიხედვით განსაზღვრე ნაგებობის იერსახე: ფორმა, არქიტექტურული ნაწილების თანაფარდობა, სიმეტრია/ ასიმეტრია

    ნაგებობის ფასადზე  სხვადასხვა ტიპის  ფაქტურის შესაქმნელად გამოიყენე  სხვადასხვა მასალა(ტრადიციული/არატრადიციული/მეორადი)  

ნამუშევრის წარდგენისას ისაუბრე, ხაზგასმით წარმოაჩინე:

·         როგორ გამოიყენე მეორადი/არატრადიციული მასალა  ,,მწვანე“ ნაგებობის შესაქმნელად?(სამ.ცნება 2,3)

·         როგორ გამოიყენე კონსტრუირების ტექნიკა მაკეტის შესაქმნელად? (სამ.ცნება 2,3)

·         შენობის ფუნქციის მიხედვით როგორ განსაზღვრე ნაგებობის იერსახე: ფორმა, ფაქტურა, არქიტექტურული ნაწილების თანაფარდობა, სიმეტრია/ასიმეტრია (სამ.ცნება 1)

·         როგორი მხატვრული მახასიათებლებით გამოირჩევა შენს მიერ შერჩეული ,,მწვანე“ არქიტექტურის  ნიმუში? (სამ.ცნება 1, 3)

 

მაკროცნება და მასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

დანართი –2

თემა:  ხელოვნების ისტორიკოსები

ქვეთემები: მე ხელოვნების მკვლევარი

საათების სავარაუდო რაოდენობა: 5+2

კლასი: VI

მაკროცნება/ მაკროცნებასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

კომპლექსური დავალებები

(დასახელება)

სამიზნე ცნებები და ქვეცნებები

საკითხები

საკვანძო შეკითხვები

2)      ბუკლეტის შექმნა კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებით.

 

2. სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები)

2. სახვითი ხელოვნების ტექნიკა

3. სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები

 

ქვეცნებები/საკითხები:

ხაზი:სხვადასხვა ტიპი;

ფერი: კონტრასტული;

პრინციპი:კომპოზიციის განაწილების პრინციპი,თანაფარდობა,ძირითადის გამოყოფა;

ტექნიკა:კომპიუტერულ ტექნოლოგია;

დარგი: გრაფიკა ( ბეჭვდითი);

 

ბუკლეტით ინფორმაციის წარმოჩენა

·         როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული ტექნოლოგიების შესაძლებლობები  ბუკლეტის შესამქნელად?

გრძელვადიანი მიზანი

 

სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები

საკითხი/ქვეცნებები:

ხაზი:სხვადასხვა ტიპი;

ფერი: კონტრასტული;

პრინციპი:კომპოზიციის განაწილების პრინციპი,თანაფარდობა,ძირითადის გამოყოფა;

ტექნიკა:კომპიუტერულ ტექნოლოგია;

დარგი: გრაფიკა ( ბეჭვდითი);

 

საკვანძო შეკითხვა / შეკითხვები

·  როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული ტექნოლოგიების შესაძლებლობები ბუკლეტის შესამქნელად?

შუალედური სასწავლო მიზანი

 

 

 

კომპლექსური დავალების პირობა

 

1სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები) (შედეგები:ს.გ.დაწყ.(I).1,4,5)

 

·     სათქმელის (ამბის, გრძნობის, აზრის, შთაბეჭდილების, განწყობილების, ემოციების, დამოკიდებულებების, დაკვირვების შედეგების), მხატვრული ჩანაფიქრის გადმოსაცემად ადამიანი იყენებს ხელოვნების ენას, ანუ სახვითი ხელოვნების ელემენტებს (ფერი, ხაზი, ფორმა) და პრინციპებს (მაგ., რიტმი, ძირითადის გამოყოფა, კონტრასტი და სხვ.)

 

 

2. სახვითი ხელოვნების ტექნიკა (შედეგები:ს.გ.დაწყ.(I).2,4)

·     ადამიანი ხელოვნების ნიმუშის  შესაქმნელად იყენებს სხვადასხვა მასალასა და ტექნიკას.

 

3. სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები (შედეგები: ს.გ.დაწყ.(I).1,2,3,4,5,6)

 

·      ხელოვნების სხვადასხვა დარგებად დაყოფას განაპირობებს გამოყენებული მასალა, ტექნიკა, დანიშნულება;

·      სახვითი ხელოვნების დარგების ნამუშევრები იქმნება სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენებით, თუმცა თითოეული დარგისთვის რომელიმე ელემენტია მეტად დამახასიათებელი.

·      ხელოვნება ჟანრებად იყოფა ასახული შინაარსის მიხედვით.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები):

 

I ეტაპი: კომპლექსური დავალების ფორმა

 

როგორ უნდა წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?

 

აქტივობა 1. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა.

 

·         როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული ტექნოლოგიების შესაძლებლობები  ბუკლეტის შესამქნელად?

 

რესურსი/აქტიბობა:

https://www.pinterest.com/pin/649222102514399743/

https://www.pinterest.com/pin/781304235342845419/

https://www.pinterest.com/pin/2744449763904377/

https://www.pinterest.com/pin/377176537539440706/

https://www.pinterest.com/pin/828592031419909261/

https://www.pinterest.com/casshern197/museum-brochures/

https://redframecreative.com/portfolio/print,all/art-museum-booklets/

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

 

·         რა ინფორმაციას გაწვდით მოცემული რესური?

·         გინახავთ თუ არა მსგავსი ბუკლეტი და რა ინფორმაცია მიგიღიათ მისგან?

·         რა არის ბუკლეტი?

·         რით გასხვავდება ბუკლეტი კატალოგისგან/გზამკვლევისგან?

·         როგორ შევქმნა ბუკლეტი და წარმოვაჩინო  მასში ინფორმაცია?

·         როგორი სახის  ბუკლეტები შეიძლება შევქმნა?

·         როგორ წარმოვადგინო ბუკლეტში იდეა/ჩანაფიქრი?

 

 

 

II ეტაპი: კომპლექსური დავალების შინაარსი

 

ნაბიჯი1. როგორ შეიძლება მუზეუმში დაცული ექსპონატების გაცნობა ბუკლეტის საშუალებით?

რესურსი/აქტიბობა:

მოსწ.წგ.გვ.70-77 მუზეუმების ისტორიიდან-გამომცემლობა „მერიდიანი“

https://artsandculture.google.com/partner

https://www.pinterest.com/pin/36873290688783363/

 

მუზეუმების და მასში დაცული ექსპონატების გაცნობა.მსჯელობა/ანალიზი ბუკლეტის  მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებებსა  და ხერხებზე.

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

·         ყოფილხართ თუ არა მუზეუმში?

·         რა შთაბეჭდილება მოახდინა შენზე მუზეუმმა?

·         როგორი სახის მუზეუმებია შენთვის ცნობილი?

·         რისი ნახვვაა შესაძლებელი მუზეუმში?

·         რა არის ექსპონატი?

·         რის მიხედვით არის განაწილებული მუზეუმებში ექსპონატები?

·         როგორ შეიძლება მუზეუმში დაცული ექსპონატების გაცნობა მეგობრებისთვის/თანაკლასელებისთვის ბუკლეტის საშულებით?

·         როგორ გამოიყენება  ბუკლეტში მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები და ხერხები ჩანაფიქრის გადმოსაცემად?

 

 

 

 

ნაბიჯი 2.

·         როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული ტექნოლოგიების შესაძლებლობები ბუკლეტის შესაქმნელად?

·         როგორ გამოვიყენო ბეჭვდითი გრაფიკის შესაძლებლობები ბუკლეტში?

რესურსი/აქტიბობა:

 

სხვადასხვა კომპიუტერული ტექნილოგიით ბუკლეტის შექმნის ინსტრუქცია იხ.მოცემულ  ვიდეოებში:

https://www.youtube.com/watch?v=sKLUDHXmXII-

https://www.youtube.com/watch?v=JnoFg6z3E7U

https://www.youtube.com/watch?v=d-nxFHYsxN0

https://www.youtube.com/watch?v=d-nxFHYsxN0

 

ბუკლეტის შესაქმნელად კომპიუტერული ტექნოლოგიების გაცნობა. მოსწავლეთა ნამუშევრები.

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

ქვეცნება:

 

კომპიუტერულ ტექნოლოგია

 

 

·         რის მიხედვით ავარჩიო კომპიუტერული პროგრამა ბუკლეტის შესაქმნელად?

·         რა მსგავსება და გასხნავებაა სხვადახვა კომპიუტერული პროგრამებით შექმნილ ბუკლეტებს შორის?

·         როგორ გამოვიყენო კომპიუტერული პროგრამა ბუკლეტის შესაქმნელად?

 

ნაბიჯი 3.  როგორ გამოვიყენო ფერი და ხაზი ბუკლეტის გასაფორმებლად?.  რა ხერხებით გამოვყო  ძირითადი  ბუკლეტში, როგორ გავანაწილო გამოსახულებები და დავიცვათანაფარდობა  იდეის /ჩანაფიქრის გადმოსაცემად?

 

რესურსი/აქტიბობა:

 

მოსწ.წგ. გვ.78-79  შრიფტის დიზაინი-„გამომცემლობა ბაკურ სულაკაური“

https://copicmarkertutorials.com/wp-content/uploads/2015/08/complimentary-color-wheel.jpg

https://www.pinterest.com/pin/36873290688499272/

https://www.pinterest.com/pin/36873290688783363/

 

მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია ( ბუკლეტის ესკიზი)

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

ქვეცნება:

 

ხაზი, ფერი,ძირითადის გამოყოფა,კომპოზიციის განაწილება,თანაფარდობა

·         რის მიხედვით ავარჩიო მუზეუმი და მასში დაცულ ექსპონატები ბუკლეტში წარმოსაჩენად?

·         როგორ გავხადო ბუკლეტი საინტერესო, ეფექტური?

·         როგორ გავანაწილო ბუკლეტში ინფორმაცია და გამოსახულებები კომპოზიციურად?

·         რა ხერხებით გამოვყო ძირითადი?

·         როგორ დავიცვა თანაფარდობა?

·         როგორ გავაფორმო ბუკლეტი ხაზით და ფერით?

 

 

მოსწავლეების მხრიდან კომპლექსური დავალების პრეზენტაციის პროეცესშიმასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვები:

 

·         აღწერე, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი;

·         აღწერე რა პროდუქტი შექმენი;

·         როგორ ფიქრობ, შეძელი თუ არა ბუკლეტით მუზეუმის პოპულარიზაცია?

·         ვისთვის იქნება საინტერესო და სასარგებლო შენს მიერ შექმნილი ბუკლეტი?

·         ახსენი რატომ არის შენი ბუკლეტი ეფექტური?

·         რა დაბრკოლებებს წააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში?

·         რას გააკეთებდი სხვაგვარად ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?

·         მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებია?

·         შენი აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება შენი დავალება შენი თანაკლასელების ნაშრომებისგან?

 

კომპიუტერული ტექნიკის გამოყენებით შექმენი ბუკლეტი, რომლითაც თანაკლასელებს გააცნობ რომელიმე მუზეუმის საგამოფენო სივრცეს. ბუკლეტის დასამზადებლად გამოიყენე შენთვის ნაცნობი კომპიუტერული ტექნოლოგიები ; გამოსახულებები კომპოზიციურად   გაანაწილეთ სასურათე სიბტრყეზე; ისე რომ შინაარსი ადვილად აღქმადი იყოს;ბუკლეტის გასაფორმებლად გამოიყენე სხვადასხვა ტიპის ხაზი და ფერი ; დაიცავი საგანთა თანაფარდობა და გამოყავი ძირითადი  შენთვის ნაცნობი  ხერხებით (მაგ.ფერი,ხაზი).

 

პრეზენტაციის დროს ხაზგასმით წარმოაჩინე:

·         როგორ გამოიყენე ბეჭვდითი გრაფიკის (სამ.ცნება 2) შესაძლებლობები ბუკლეტში?

·         როგორ გამოიყენე კომპიუტერული ტექნოლოგიების (სამ.ცნება 2) შესაძლებლობები ბუკლეტის შესაქმნელად?

·         როგორ გამოიყენე ფერი და ხაზი ბუკლეტის გასაფორმებლად?( სამ.ცნება 1)

·         რა ხერხებით გამოყავი ძირითადი  და როგორ გადაანაწილე  გამოსახულებები და დაიცავი თანაფარდობა  იდეის /ჩანაფიქრის გადმოსაცემად?( სამ.ცნება 1)

·         რომელი მუზეუმის ბუკლეტი შექმენი და რის მიხედვით გააკეთე არჩევანი?

 

მაკროცნება და მასთან დაკავშირებული კრიტერიუმი:

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment