Monday, 10 October 2022

 

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა

კლასი:4

მოსწავლე: ბარბარე დოღონაძე.

მოსწავლის ცოდნის აქტუალური დონის აღწერა

ცნება:სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები).

 

 

 

 

 

 

 

მოსწავლის მიღწევა

მკვიდრი წარმოდგენები

სწავლის შედეგები

სათქმელის (ამბის, გრძნობის, აზრის, შთაბეჭდილების, განწყობილების, ემოციების, დამოკიდებულებების, დაკვირვების შედეგების), მხატვრული ჩანაფიქრის გადმოსაცემად ადამიანი იყენებს ხელოვნების ენას, ანუ სახვითი ხელოვნების ელემენტებს (ფერი, ხაზი, ფორმა) და პრინციპებს (მაგ., რიტმი, ძირითადის გამოყოფა, კონტრასტი და სხვ.)

ს.გ.დაწყ.(I).1.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს საკუთარ ინტერესებსა და გამოცდილებაზე დაყრდნობით ჩანაფიქრის, იდეის, გუნება-განწყობის (ემოციების) და/ან გარემოზე დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებების ასახვა  ნამუშევარში სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენებით.                                                                                                                                                                                     ს.გ.დაწყ.(I).5.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს ხელოვნების მრავალფეროვნების აღქმა გარემოში და საკუთარი დამოკიდებულებისა და შთაბეჭდლების გამოხატვა.

ს .გ.დაწყ .(II).1.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს საკუთარ ინტერესებსა და გამოცდილებაზე დაყრდნობით,

სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების მიზანმიმართულად გამოიყენება

ნამუშევარში ჩანაფიქრის, იდეის, გუნება-განწყობის (ემოციების) და შთაბეჭდილებების

გადმოსაცემად.                                                                                                                                                                                    

ს .გ.დაწყ .(II).5.    მოსწავლემ უნდა შეძლოს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშების დაკავშირება ისტორიულ, რელიგიურ, კულტურულ და სოციალურ

კონტექსტთან.    

 

შეუძლია მასწავლებლის მიერ წინასწარ გამზადებულ გრაფიკული ნამუშევრის გაფერადება. მარტივი შრომითი საქმისნობა.

 უჭირს გრააფიკული ნამუშევრის გაფერადება. ფერების სწორად გარჩევა. საჭიროებს პედაგოგის მითითებებს. ვერ საუბრობს ნახატის შესახებ.

 

ცნება: სახვითი ხელოვნების ტექნიკა

მოსწავლეს შეუძლია ინდივიდუალური ნამუშევრის წარდგენა, უჭირს შთაბეჭდილებენლის გაზაირება და თანაკლასელთა ან ცნობილ მხატვართა ნამუშევრის შესაბამისი ტერმინოლოგიის გამოყენება.

 

ადამიანი ხელოვნების ნიმუშის შესაქმნელად იყენებს სხვადასხვა მასალას და ტექნიკას.

ს.გ.დაწყ.(I).2.    მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა მასალისა და ტექნიკის შერჩევა და გამოყენება საკუთარი ჩანაფიქრის და იდეის განსახორციელებლად.                                                                                                                                                                                                                                                         ს.გ.დაწყ.(I).4.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს ინდივიდუალური და ერთობლივი ნამუშევრის წარდგენა; აზრის, იდეების, შთაბეჭდილებების გაზიარება და საუბარი საკუთარ, თანაკლასელთა ან ცნობილ ხელოვანთა ნამუშევრებზე შესაბამისი ტერმინოლოგიის გამოყენებით.      ს .გ.დაწყ .(II).2.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა მასალისა და ტექნიკის მიზანმიმართულად შერჩევა და გამოყენება საკუთარი ჩანაფიქრის და იდეის განსახორციელებლად.                                            ს .გ.დაწყ .(II).4.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს ინდივიდუალური და ერთობლივი ნამუშევრის წარდგენა; აზრის, იდეების, შთაბეჭდილებების გაზიარება და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით საუბარი

გამოყენებული ხერხების შესახებ საკუთარ, თანაკლასელთა ან ცნობილ ხელოვანთა

ნამუშევრებში შესაბამისი ტერმინოლოგიის გამოყენებით. 

ცნება:სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები

მოსწავლეს შეუძლია საკუთარ ინტერესზე დაყრდნობით გუნება-განწყობილების გადმოცემა მარტივი ხაზების საშუალებით.

უჭირს წყვილში და გუნდურად მუშაობა და ნამუშევრის წარდგენა. უჭირს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშების დაკავშირება ისტორიულ, რელიგიურ, კულტურულ და სოციალურ კონტექსტთან.          

ხელოვნების სხვადასხვა დარგებად დაყოფას განაპირობებს გამოყენებული მასალა, ტექნიკა, დანიშნულება;                                                                                                                  · სახვითი ხელოვნების დარგების ნამუშევრები იქმნება სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენებით, თუმცა თითოეული დარგისთვის რომელიმე ელემენტია მეტად დამახასიათებელი.                                                                              · ხელოვნება ჟანრებად იყოფა ასახული შინაარსის მიხედვით.

ს.გ.დაწყ.(I).1.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს საკუთარ ინტერესებსა და გამოცდილებაზე დაყრდნობით ჩანაფიქრის, იდეის, გუნება-განწყობის (ემოციების) და/ან გარემოზე დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებების ასახვა  ნამუშევარში სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენებით.                                        ს.გ.დაწყ.(I).2.    მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა მასალისა და ტექნიკის შერჩევა და გამოყენება საკუთარი ჩანაფიქრის და იდეის განსახორციელებლად.             ს.გ.დაწყ.(I).3.    მოსწავლემ უნდა შეძლოს თანაკლასელებთან თანამშრომლობით (წყვილში, გუნდში)

შესასრულებელი სამუშაოს დაგეგმვა და განხორციელება.                                                                                                                                                                        ს.გ.დაწყ.(I).4.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს ინდივიდუალური და ერთობლივი ნამუშევრის წარდგენა; აზრის, იდეების, შთაბეჭდილებების გაზიარება და საუბარი საკუთარ, თანაკლასელთა ან ცნობილ ხელოვანთა ნამუშევრებზე შესაბამისი ტერმინოლოგიის გამოყენებით.                                                                                                                                                                                                                                                                       ს.გ.დაწყ.(I).5.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს ხელოვნების მრავალფეროვნების აღქმა გარემოში და საკუთარი დამოკიდებულებისა და შთაბეჭდლების გამოხატვა.              ს.გ.დაწყ.(I).6.    მოსწავლემ უნდა შეძლოს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების დარგებისა და ჟანრების განსხვავება ერთმანეთისგან, მათიდაკავშირება ყოველდღიურცხოვრებასა და სხვა საგნებში განვლილ მასალასთან.

ს .გ.დაწყ .(II).1.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს საკუთარ ინტერესებსა და გამოცდილებაზე დაყრდნობით,

სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების მიზანმიმართულად გამოიყენება

ნამუშევარში ჩანაფიქრის, იდეის, გუნება-განწყობის (ემოციების) და შთაბეჭდილებების

გადმოსაცემად.                                                                                                                                                                       ს .გ.დაწყ .(II).2.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა მასალისა და ტექნიკის მიზანმიმართულად შერჩევა და გამოყენება საკუთარი ჩანაფიქრის და იდეის განსახორციელებლად.                                                                                                                                                                     ს .გ.დაწყ .(II).3.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს თანაკლასელებთან თანამშრომლობით (წყვილში, გუნდში) შესასრულებელი სამუშაოს დაგეგმვა და განხორციელება შემოქმედებითი და საორგანიზაციო პრობლემის გადასაჭრელად.                                                                                                                                                   ს .გ.დაწყ .(II).4.   მოსწავლემ უნდა შეძლოს ინდივიდუალური და ერთობლივი ნამუშევრის წარდგენა; აზრის, იდეების, შთაბეჭდილებების გაზიარება და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით საუბარი

გამოყენებული ხერხების შესახებ საკუთარ, თანაკლასელთა ან ცნობილ ხელოვანთა

ნამუშევრებში შესაბამისი ტერმინოლოგიის გამოყენებით.                                                                                       ს .გ.დაწყ .(II).5.    მოსწავლემ უნდა შეძლოს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშების დაკავშირება ისტორიულ, რელიგიურ, კულტურულ და სოციალურ კონტექსტთან.                                                                                                                                                                                                      ს .გ.დაწყ .(II).6.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს ქართულ ხელოვნებასა და ხელოვნების მოღვაწეებზე მსჯელობა.

 

გრძელვადიანი მიზნები

გრძელვადიანი მიზნები

 

მოსწავლემ უნდა გააცნობიეროს

მოსწავლემ უნდა შეძლოს

 

ცნება: ცნება:სახვითი ხელოვნების მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები (ელემენტები) და ხერხები (პრინციპები).

 

სათქმელის (ამბის, გრძნობის, აზრის, შთაბეჭდილების, განწყობილების, ემოციების, დამოკიდებულებების, დაკვირვების შედეგების), მხატვრული ჩანაფიქრის გადმოსაცემად ადამიანი იყენებს ხელოვნების ენას, ანუ სახვითი ხელოვნების ელემენტებს (ფერი, ხაზი, ფორმა) და პრინციპებს (მაგ., რიტმი, ძირითადის გამოყოფა, კონტრასტი და სხვ.)

ხაზის გამოყენებით ფორმების გამოსახვა( შტრიხი, ლაქა, ხაზი). გამოყოს ძირითდი გამოსახულება ფონიდან,იგრძნოს ნახატში რიტმი.განასხვავოს კონტრასტული და ძირითადი ფერები

ცნება: სახვითი ხელოვნების ტექნიკა

 

ადამიანი ხელოვნების ნიმუშის შესაქმნელად იყენებს სხვადასხვა მასალას და ტექნიკას.

შთაბეჭდილებენლის გაზაირება და თანაკლასელთა ან ცნობილ მხატვართა ნამუშევრის შესაბამისი მარტივი ტერმინოლოგიის გამოყენება.

ცნება:სახვითი ხელოვნების დარგები და ჟანრები

 

  ხელოვნების სხვადასხვა დარგებად დაყოფას განაპირობებს გამოყენებული მასალა, ტექნიკა, დანიშნულება;                                                                                                                  · სახვითი ხელოვნების დარგების ნამუშევრები იქმნება სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენებით.

 

 წყვილში და გუნდურად მუშაობა და ნამუშევრის წარდგენა

ცნება:

 

 

 

 

ცნება:

 

 

 

 

ცნება:

 

 

 

 

ცნება:

 

 

 

 

 

 

 

 

კომპლექსური დავალება, მოკლევადიანი მიზნები, აქტივობები

თემა/მიმართულება: 

კომპლექსური დავალების განხორციელების პერიოდი:

გრძელვადიანი მიზნები

საკითხი/საკითხები:

კომპლექსური დავალება

მოკლევადიანი მიზნები

 

ეტაპები, აქტივობები, რესურსები

 

 

 

 

 

 

 

 

მოსწავლის პროგრესის შეფასება

რას ვაფასებ?

სოლო ტაქსონომიის დონე

მოსწავლის შესრულების აღწერა

განმავითარებელი უკუკავშირი

  აბსტრაქტული

  მიმართებითი

  მულტისტრუქტურული

  უნისტრუქტურული

  პრექსტრუქტურული

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment